گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه

28 ژوئن 2022
0 دیدگاه

گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه

اکسپرتیز یا ارزیابی ملک در ترکیه

همانطور که می دانید سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور ترکیه امروزه در بین اتباع خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است. در نظر داشته باشید مراحل خرید ملک در ترکیه پیچیدگی خاصی را به همراه دارد. از این رو باید اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب نمایید. در این مطلب از سایت با گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه به طور کامل آشنا خواهید شد.

این گزارش در واقع جزو مراحل خرید ملک در این کشور محسوب می شود. اتباع خارجی اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارند نیاز به گزارش کامل از ملک خریداری شده دارند. این گزارش شامل ارزش گذاری ملک، وضعیت ملک، تمام اطلاعات مربوط به ملک و.. می باشد. در واقع این گزارش مربوط به ملک در ترکیه را اکسپرتیز می نامند.

طبق قوانین مربوط به این گزارش کارشناس مورد تایید دولت جهت تهیه این گزارش به ملکی که قصد خرید آن را دارید مراجعه می کند. کارشناس تمامی مشخصات ملک را ثبت می کند. در این گزارش قیمت ملک، متراژ دقیق و سایر مشخصات به دولت ارائه می شود. در ادامه با گزارش اکسپرتیز بیشتر آشنا خواهید شد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی هزینه اکسپرتیز ملک در ترکیه

در هنگام فروش ملک به اتباع خارجی دریافت گزارش ارزیابی ملک با ذکر ارزش ملک و سایر مشخصات اجباری می باشد. تهیه گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه حدود 2 الی 3 روز طول می کشد. هزینه انجام این گزارش 1000 تا 1500 لیر می باشد این هزینه مستقیما به بخش ارزیابی املاک و ادارات پرداخت خواهد شد.

برای دریافت این گزارش کارشناس مربوطه تمامی اطلاعات مربوط به ملک خریداری شده را بررسی می نماید. اطلاعات مربوط به ملک شامل اسناد ملک، اطلاعات و نقشه شهرداری، عکس های ملک، ارزش گذاری ملک، متراژ و… می باشد. این گزارش در دفتر اسناد کشور ترکیه به ثبت می رسد.

مدت اعتبار گزارش اکسپرتیز تا یک ماه از زمان دریافت گزارش می باشد. گزارش اکسپرتیز توسط دو ارگان دولتی که شامل موسسه های معتبر ارزیابی و تایید شده دولت می باشد تهیه می شود.

موارد ذکر شده در گزارش ارزیابی املاک در ترکیه

همانطور که گفته شد با گزارش اکسپرتیز ملک در کشور ترکیه به طور کامل آشنا شدید. اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید تا بتوانید اقامت و پاسپورت این کشور را دریافت کنید گزارش ملک در ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب که مبلغی که بابت خرید ملک در این کشور پرداخت می کنید باید دقیقا در گزارش اکسپرتیز ثبت شده باشد. در ادامه با موارد ذکر شده در گزارش ارزیابی املاک در ترکیه آشنا خواهید شد:

  • اطلاعات مربوط به سند ملک
  • قیمت ملک های مشابه
  • عکس های مربوط به ملک
  • موقعیت مکانی بر روی نقشه
  • چک کردن وضعیت بدهی و شرایط فنی
  • گزارش ارزیابی ملک با توجه به خصوصیات ملک
  • مورد معامله پیش بینی قیمت ملک

مدت زمان لازم برای تهیه گزارش اکسپرتیز

اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید باید در ادارات مربوطه و دفتر تاپو گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه را تهیه کنید. تهیه این گزارش برای انتقال سند الزامی می باشد. زمانی که برای گزارش ملک اقدام می کنید کارشناسان مربوط اطلاعات و مشخصات ملک را بررسی می نمایند. پس از بررسی تمامی اطلاعات در دفتر برای تهیه گزارش ثبت می گردد. در اقدام بعدی کارشناس قیمت های مقایسه ای را جمع آوری می کند زمان تهیه و آماده سازی گزارش اکسپرتیز 2 تا 3 روز خواهد بود.

نکات مهم در مورد اکسپرتیز ملک در ترکیه

برای تهیه گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را دریافت کنید در نظر داشته باشید باید از تمامی شرایط اطلاع داشته باشید. در قدم اول از ملکی که قصد خرید آن را دارید بازدید می شود.

در مرحله بعد باید گزارش ارزیابی ملک را تهیه کنید و در نهایت مراحل انتقال سند و پرداخت تمامی مبلغ ملک باید صورت گیرد. یکی از سوالات رایج در بین اتباع خارجی اجباری بودن گزارش ارزیابی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که طبق قوانین جدید تهیه این گزارش بسیار مهم و الزامی می باشد.

نکته ی دیگری که حائز اهمیت است اگر قصد دارید اقامت ترکیه را دریافت کنید مبلغی که در گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه ثبت می شود نباید کمتر از 250 دلار باشد. نسبت به این موارد در تهیه گزارش ارزیابی املاک باید توجه داشته باشید.

مزایای گزارش اکسپرتیز املاک در ترکیه

تهیه گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه قبل از خرید و یا فروش ملک مزایای زیادی را به همراه دارد. انجام و تهیه این گزارش برای اتباع خارجی که قصد دارند از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را دریافت کنند مهم و الزامی می باشد. در ادامه با مزایای گزارش ارزیابی ملک آشنا خواهید شد:

    • به کمک گزارش ارزیابی توسط کارشناس ملک در ترکیه می توانید مشخصات و اطلاعات درست درباره ملکی که قصد خرید آن را دارید داشته باشید.
    • گزارش ارزیابی ارزش فعلی ملک را برای شما مشخص می کند با استفاده از این گزارش می توانید ملک را به قیمت واقعی خریداری کنید و یا بفروشید.
    • با استفاده از این گزارش می توانید در مورد محیط اطراف ملک و تغییرات اطلاعات کاملی را به دست آورید که شاید روی تصمیم شما تاثیر گذار باشد.

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه به طور کامل آشنا شدید. این گزارش در واقع جزو مراحل خرید ملک در این کشور محسوب می شود. اتباع خارجی اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارند نیاز به گزارش کامل از ملک خریداری شده دارند. این گزارش شامل ارزش گذاری ملک، وضعیت ملک، تمام اطلاعات مربوط به ملک و.. می باشد.

سوالات متداول گزارش اکسپرتیز ملک در ترکیه

  1. مزایای گزارش اکسپرتیز املاک در ترکیه به چه صورت است؟
    به کمک گزارش ارزیابی توسط کارشناس ملک در ترکیه می توانید مشخصات و اطلاعات درست درباره ملکی که قصد خرید آن را دارید داشته باشید. گزارش ارزیابی ارزش فعلی ملک را برای شما مشخص می کند با استفاده از این گزارش می توانید ملک را به قیمت واقعی خریداری کنید و یا بفروشید. با استفاده از این گزارش می توانید در مورد محیط اطراف ملک و تغییرات اطلاعات کاملی را به دست آورید که شاید روی تصمیم شما تاثیر گذار باشد.
  2. موارد ذکر شده در گزارش ارزیابی املاک در ترکیه شامل چه مواردی است؟
    اطلاعات مربوط به سند ملک، قیمت ملک های مشابه، عکس های مربوط به ملک، موقعیت مکانی بر روی نقشه، چک کردن وضعیت بدهی و شرایط فنی، گزارش ارزیابی ملک با توجه به خصوصیات ملک و مورد معامله پیش بینی قیمت ملک.
  3. مدت زمان لازم برای تهیه گزارش اکسپرتیز به چه صورت است؟
    تهیه این گزارش برای انتقال سند الزامی می باشد. زمانی که برای گزارش ملک اقدام می کنید کارشناسان مربوط اطلاعات و مشخصات ملک را بررسی می نمایند. پس از بررسی تمامی اطلاعات در دفتر برای تهیه گزارش ثبت می گردد. در اقدام بعدی کارشناس قیمت های مقایسه ای را جمع آوری می کند زمان تهیه و آماده سازی گزارش اکسپرتیز 2 تا 3 روز خواهد بود.

ارسال دیدگاه