عایدات ساختمان در ترکیه

1 جولای 2022
0 دیدگاه

عایدات ساختمان در ترکیه

منظور از عایدات ماهیانه در ترکیه چیست؟

همانطور که می دانید عایدات به معنی شارژ ماهیانه برای ساختمان یا ملک در کشور ترکیه می باشد. هزینه این شارژ به ازای خدمات و امکانات عمومی واحد های مسکونی متفاوت می باشد. در این مطلب از سایت ما با نکات مهم در مورد عایدات ساختمان در ترکیه به طور کامل آشنا خواهید شد.

در واقع می توان گفت عایدات شامل مبلغی است که فارغ از اینکه مستاجر و یا صاحب ملک باشید برای اقامت و زندگی در مجتمع و آپارتمان مدیریت ساختمان هر ماه مبلغ مشخصی را به عنوان شارژ ساختمان باید پرداخت کنید. قوانین مربوط که شارژ ماهیانه ساختمان در کشور ترکیه نسبت به ایران متفاوت می باشد.

از این رو اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید علاوه بر موارد مهم و ضروری بهتر است با قوانین شارژ ساختمان نیز آشنا باشید. هزینه های عایدات به طور کلی شامل هزینه ی نگهبانی، نگهداری و نظافت، حراست، فضای سبز مجتمع و… می باشد. البته فراموش نکنید هزینه های جاری از جمله حقوق کارمندان مجتمع و قرارداد های عمومی می باشد.

بررسی هزینه عایدات در ترکیه

هزینه عایدات ساختمان در ترکیه با توجه با امکانات عمومی از قبیل استخر، باشگاه، سیستم امنیتی و نگهبانی مبلغ هزینه متفاوت می باشد. همچنین هزینه عایدات در محله و مجتمع های مسکونی ترکیه متفاوت می باشد. اگر جزو افرادی هستید که قصد خرید خانه در ترکیه را دارید بهتر است با جزئیات کامل در خصوص خرید ملک به طور کامل آشنا باشید.

یکی از مهم ترین موارد در خصوص پرداخت مبلغ مشخص به عنوان هزینه شارژ ماهیانه و یا عایدات می باشد. عایدات در ترکیه شامل هزینه قبض، اینترنت، آب و گاز مصرفی نخواهد بود بلکه این هزینه ها به صورت جداگانه از طریق ادارات مربوطه جهت پرداخت برای شما ارسال می شود. این نکته مهم را در نظر داشته باشید شارژ ماهیانه فارغ از اینکه در منزل ساکن باشید یا نباشید باید هر ماه این مبلغ را پرداخت کنید. مبلغ این هزینه در بین مجتمع های مسکونی بین 350 تا 450 لیر متغیر می باشد.

در صورت عدم پرداخت این هزینه از جانب شما اختیاریه مربوط از طرف دادگاه برای شما ارسال می شود. در مجتمع های مسکونی معمولی معمولا هزینه عایدات 50 تا 100 لیر و در برج ها و شهرک ها از 200 لیر به بالا می باشد. در ادامه با نمونه هزینه عایدات در سال 2021 آشنا خواهید شد:

  • هزینه عایدات ساختمان در ترکیه برای مجتمع ها و آپارتمان های معمولی در سطح شهر بین 50 تا 100 لیر می باشد.
  • شارژ ماهیانه در مجتمع های مسکونی با امکانات کمتر شامل نگهبانی، حراست و… بین 100 تا 200 لیر می باشد.
  • مجتمع های مسکونی در محله های بالا شهر با امکانات مجهز و لوکس بین 300 تا 500 لیر است.
  • مجموعه های مسکونی سوپر لوکس با امکانات فوق العاده هزینه شارژ ماهیانه بین 20000 تا 40000 لیر است.

اجباری بودن پرداخت عایدات یا شارژ ماهیانه در ترکیه

همانطور که گفته شد فارغ از اینکه مستاجر و یا صاحب ملک باشید باید هر ماه مبلغ مشخصی را به عنوان عایدات در ترکیه که منظور همان شارژ ماهیانه می باشد پرداخت کنید این نکته مهم را در نظر داشته باشید. اگر در ملک ساکن باشید یا نباشید باید حتما این مبلغ را پرداخت کنید. مدیریت مجتمع این مبلغ را از شما دریافت خواهد کرد. شارژ ماهیانه شامل هزینه های جاری از جمله امنیت، نگهبانی، نگهداری فضای سبز، امنیت و… می باشد. و باید توسط صاحب خانه پرداخت گردد.

بررسی هزینه دپوزیت در کشور ترکیه

در کشور ترکیه بابت اجاره کردن آپارتمان مبلغی را به عنوان رهن پرداخت نمی کنید. بلکه طبق قوانین موجود در این کشور مبلغ توافقی را به صورت ماهیانه به صاحب ملک باید پرداخت کنید. در این صورت بابت ضمانت تخلیه واحد باید مبلغ اجاره یک ماه را برای ملک بدون اثاثیه و در صورت داشتن وسایل مبلغ دو ماه اجاره را جهت دپوزیت به صاحب خانه پرداخت کنید.

البته توجه داشته باشید این مبلغ پس از اتمام قرارداد به شما بازگردانده می شود. همچنین در کنار این مبلغ باید هزینه هایی را به عنوان عایدات ساختمان در ترکیه به مدیریت مجتمع پرداخت کنید. اگر میزان اجاره یک واحد مسکونی 1500 لیر باشد هزینه دپوزیت حداقل 1500 و حداکثر 1500 لیر می باشد. مبلغ دقیق باید با توافق طرفین تعیین شود.

قوانین مربوط به پرداخت عایدات در ترکیه

برخی از مراجعین که به تازگی خرید خانه در ترکیه را انجام داده اند درخواست تخفیف و یا عدم پرداخت عایدات ساختمان در ترکیه را دارند. در مجتمع های مسکونی چنین حالتی امکان پذیر نیست بلکه در صورت استفاده و یا عدم استفاده از امکانات باید حتما مبلغی را به عنوان شارژ ماهیانه ساختمان پرداخت کنید.

پرداخت این هزینه به صورت ماهیانه می باشد. اگر قصد دارید مبلغ عایدات کمتر باشد می توانید به دنبال مجتمع های مسکونی باشید که امکانات رفاهی کمتری در آن ها تعبیه شده باشد. هزینه عایدات در این مجتمع ها حدود 100 الی 200 لیر می باشد. که باید هر ماه پرداخت کنید.

نکات مهم برای پرداخت عایدات در ترکیه

برای پرداخت عایدات ساختمان در ترکیه باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. پرداخت این مبلغ برای صاحب ملک ضروری می باشد. از این رو در صورت عدم پرداخت به مشکل خواهید خورد. در ادامه با نکات مهم جهت پرداخت شارژ ماهیانه و یا عایدات در ترکیه آشنا خواهید شد:

  1. برای پرداخت عایدات به صورت ماهیانه و یا سالانه حتما از مدیریت ساختمان رسید پرداخت را دریافت کنید.
  2. مبلغ شارژ ماهیانه را مستقیم به مدیر پرداخت کنید و حتما بخواهید نام شما را ثبت کند.
  3. برای اطمینان بیشتر می توانید از مدیریت تقاضا کنید هزینه ها و یا دفتر مربوطه را به شما نشان دهد.
  4. پرداخت عایدات ساختمان در ترکیه برای مالکان خارجی معمولا سالانه می باشد زمان و تاریخ پرداخت را فراموش نکنید.
  5. در صورت عدم پرداخت شارژ ماهیانه مدیریت می تواند از طریق قانونی برای اخذ مبلغ مشخص اقدام کند.
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با عایدات ساختمان در ترکیه به طور کامل آشنا شدید. عایدات به معنی شارژ ماهیانه برای ساختمان یا ملک در کشور ترکیه می باشد. هزینه این شارژ به ازای خدمات و امکانات عمومی واحد های مسکونی متفاوت می باشد. عایدات شامل مبلغی است که فارغ از اینکه مستاجر و یا صاحب ملک باشید برای اقامت و زندگی در مجتمع و آپارتمان مدیریت ساختمان هر ماه مبلغ مشخصی را به عنوان شارژ ساختمان باید پرداخت کنید.

سوالات متداول عایدات ساختمان در ترکیه

  1. برای پرداخت عایدات در ترکیه باید به چه نکاتی توجه کرد؟
    برای پرداخت عایدات به صورت ماهیانه و یا سالانه حتما از مدیریت ساختمان رسید پرداخت را دریافت کنید. مبلغ شارژ ماهیانه را مستقیم به مدیر پرداخت کنید و حتما بخواهید نام شما را ثبت کند. برای اطمینان بیشتر می توانید از مدیریت تقاضا کنید هزینه ها و یا دفتر مربوطه را به شما نشان دهد. پرداخت عایدات ساختمان در ترکیه برای مالکان خارجی معمولا سالانه می باشد زمان و تاریخ پرداخت را فراموش نکنید.
  2. هزینه دپوزیت در کشور ترکیه به چه صورت است؟
    در کشور ترکیه بابت اجاره کردن آپارتمان مبلغی را به عنوان رهن پرداخت نمی کنید. بلکه طبق قوانین موجود در این کشور مبلغ توافقی را به صورت ماهیانه با صاحب ملک باید پرداخت کنید. در این صورت بابت ضمانت تخیله واحد باید مبلغ اجاره یک ماه را برای ملک بدون اثاثیه و در صورت داشتن وسایل مبلغ دو ماه اجاره را جهت دپوزیت به صاحب خانه پرداخت کنید. اگر میزان اجاره یک واحد مسکونی 1500 لیر باشد هزینه دپوزیت حداقل 1500 و حداکثر 1500 لیر می باشد. مبلغ دقیق باید با توافق طرفین تعیین شود.
  3. قوانین مربوط به پرداخت عایدات در ترکیه به چه صورت است؟
    برخی از مراجعین که به تازگی خرید خانه در ترکیه را انجام داده اند درخواست تخفیف و یا عدم پرداخت عایدات ساختمان در ترکیه را دارند. در مجتمع های مسکونی چنین حالتی امکان پذیر نیست بلکه در صورت استفاده و یا عدم استفاده از امکانات باید حتما مبلغی را به عنوان شارژ ماهیانه ساختمان پرداخت کنید. پرداخت این هزینه به صورت ماهیانه می باشد.

ارسال دیدگاه