دفاتر نوتر در ترکیه

2 جولای 2022
0 دیدگاه

دفاتر نوتر در ترکیه

آشنایی با قوانین و اصول حقوقی در هر کشور یکی از مهم ترین موارد برای کسانی است که قصد خرید ملک و یا سرمایه گذاری در آن کشور را دارند. دفاتر نوتر و یا ثبت اسناد رسمی در واقع برای انجام برخی امور اداری از قبیل خرید و فروش، تاییدیه ترجمه به زبان ترکی و… باید به این دفتر مراجعه کنید. در این مطلب از سایت ما با دفاتر نوتر در ترکیه به طور کامل آشنا خواهید شد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دفاتر نوتر (NOTER) چیست؟

نوتر در واقع دفاتر ثبت اسناد رسمی در کشور ترکیه می باشد. اگر قصد اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و یا سرمایه گذاری در این کشور را دارید باید برای انجام امور حقوقی به دفاتر نوتر در ترکیه مراجعه کنید. برخی از فعالیت هایی که در دفتر نوتر انجام می شود شامل خرید و فروش ملک، خرید خودرو، تایید ترجمه مدارک و اسناد، ترجمه مدارک تحصیلی، ثبت شرکت، امور مربوط به وکالتنامه و تمامی امور حقوقی مربوط به مسائل اقامت در این دفاتر پیگیری و انجام می شود.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید مدارک قبل از ارائه به این دفاتر باید در ابتدا در دارالترجمه های رسمی به زبان ترکی ترجمه شود. پس از انجام این مرحله می توانید مدارک خود را جهت تایید و انجام پیگیری های لازم به دفاتر نوتر ارسال کنید. با تایید مدارک و دریافت تاییدیه از سوی دفاتر نوتر امکان استفاده قانونی و معتبر اسناد برای شما عزیزان فراهم خواهد شد.

جایگاه حقوقی دفاتر نوتر در کشور ترکیه

برای ارسال مدارک و اسناد به کشور دیگر باید مدارک شما به زبان رسمی همان کشور ترجمه شده باشد. البته پس از ترجمه نیز باید مدارک به تایید برسد. اگر در کشور ترکیه قصد اقامت دارید باید برای به تایید رساندن مدارک خود به دفاتر نوتر در ترکیه و یا اصطلاح دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنید.

اگر قصد دارید مدارک خود را از ایران به کشور ترکیه ارسال کنید تا مدارک به تایید و ترجمه برسند باید تمامی مراحل لازم را انجام دهید. قانون کشور ترکیه به این صورت است که ترجمه مدارک باید در ابتدا در مراکز معتبر انجام شود پس از انجام این مرحله باید در دفاتر رسمی تاییدیه نوتر را دریافت کنند.

به طور کلی می توان گفت ترجمه مدارک بدون تاییدیه نوتر در ترکیه اعتبار نخواهد داشت. در نظر داشته باشید ترجمه مدارک می تواند در هر کشوری انجام شود اما دریافت تاییدیه باید در کشور ترکیه صورت بگیرد. برای انجام این کار در ابتدا باید برگه های ترجمه مدارک توسط دارالترجمه معتبر مهر و امضا شود و سپس به تایید وزارت دادگستری و سفارت ترکیه برسد.

هزینه های دفاتر ثبت اسناد رسمی یا نوتر در ترکیه

برای محاسبه دقیق هزینه خدمات دفاتر نوتر در ترکیه باید به مراکز و یا وکیل برای راهنمایی های بیشتر مراجعه کرد. تعیین میزان هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که لیست هزینه ها منطبق با قوانین این کشور می باشد.

در نظر داشته باشید هر کدام از خدمات دفاتر نوتر هزینه جداگانه ای را به همراه دارند. که این هزینه ها بر اساس مرحله اداری، نوع سند و تعداد صفحات متفاوت می باشد. به عنوان مثال می توان گفت هزینه تهیه و تنظیم قرارداد ملک بر اساس منطقه، متراژ و برخی موارد متغیر می باشد که این هزینه معمولا بین 120 تا 400 لیر می باشد.

فراموش نکنید باید برای ترجمه پاسپورت و مدارک به زبان ترکیه هزینه جداگانه ای به مبلغ 50 تا 200 لیر را پرداخت کنید. به طور کلی می توان گفت بهتر است قبل از حضور به این مراکز و دفاتر از میزان هزینه ها اطلاع داشته باشید تا مشکلی پیش نیاید. صرف نظر از اینکه چه نوع اقدامی را در این دفاتر انجام می دهید هزینه های مربوطه بالا نخواهد بود.

اقدامات لازم جهت نوتر کردن مدارک

برای دریافت تاییدیه مدارک خود باید به دفاتر نوتر در ترکیه برای انجام برخی کارهای اداری مراجعه کنید. مراحل و اقدامات لازم برای نوتر کردن مدارک بسیار ساده و راحت می باشد. تنها کافی است در ابتدا مدارک خود را از یک دارالترجمه رسمی ترجمه نمایید.

بعد از ترجمه مدارک باید به دفاتر ثبت اسناد رسمی و یا به اصطلاح نوتر مراجعه کنید. سپس باید اصل مدارک و مدرک ترجه شده را به این دفاتر ارائه دهید. بعد از پرداخت هزینه های مورد نیاز مدارک شما مورد تایید این سازمان قرار خواهند گرفت.

بررسی خدمات دفاتر نوتر در کشور ترکیه

در تمامی شهر های کشور ترکیه به راحتی می توانید دفاتر نوتر را پیدا کنید. پیدا کردن آدرس دقیق دفاتر نوتر در ترکیه به راحتی از طریق جستجو در اینترنت امکان پذیر می باشد. طبق قوانین حقوقی در کشور ترکیه مراکز ثبت اسناد رسمی و یا نوتر خدمات و فعالیت های متنوعی را به متقاضیان ارائه می دهند. در ادامه با خدمات و وظایف این دفاتر آشنا خواهید شد:

  • تنظیم وکالتنامه و وصیت نامه
  • تهیه سند های مرتبط با خرید و فروش ملک، زمین و املاک تجاری
  • تنظیم سند های خرید و فروش خودرو
  • اسناد مربوط به ثبت شرکت
  • سندهای توافق میان افراد حقیقی و حقوقی
  • تایید ترجمه اسناد و مدارک افراد مانند سند ازدواج، بانکی، تحصیلی و…
  • تنظیم تمامی سندهای حقوقی و قراردادها

مدارک لازم جهت حضور در دفاتر نوتر

همانطور که گفته شد برای حضور در دفاتر نوتر در ترکیه باید اسناد و مدارک معتبر شناسایی را به همراه داشته باشید. این مدارک شامل: برای اتباع خارجی و مهاجران علاوه بر کارت شناسایی همراه داشتن اصل و کپی پاسپورت الزامی می باشد. همراه داشتن 6 قطعه عکس، اصل و ترجمه پاسپورت، دریافت کد مالیاتی برای خرید ملک اگر معامله به صورت وکالتی انجام شده است متقاضی باید اصل و ترجمه وکالت نامه را به همراه داشته باشد.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید ترجمه مدارک باید توسط نوتر انجام شود. فراموش نکنید ترجمه مدارک تحصیلی دارای اعتبار دائمی هستند اما ترجمه مدارک مرتبط به هویت فرد، سند ازدواج، و پاسپورت تا 6 ماه دارای اعتبار هستند.

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با دفاتر نوتر در ترکیه به طور کامل آشنا شدید. آشنایی با قوانین و اصول حقوقی در هر کشور یکی از مهم ترین موارد برای کسانی است که قصد خرید ملک  و یا سرمایه گذاری در آن کشور را دارند. دفاتر نوتر و یا همان دفاتر ثبت اسناد رسمی در واقع برای انجام برخی امور اداری از قبیل خرید و فروش، تاییدیه ترجمه به زبان ترکی و… باید به این دفتر مراجعه کنید.

سوالات متداول دفاتر نوتر در ترکیه

  1. خدمات دفاتر نوتر در کشور ترکیه به چه صورت است؟
    تنظیم وکالتنامه و وصیت نامه، تهیه سند های مرتبط با خرید و فروش ملک، زمین و املاک تجاری، تنظیم سند های خرید و فروش خودرو، اسناد مربوط به ثبت شرکت، سندهای توافق میان افراد حقیقی و حقوقی، تایید ترجمه اسناد و مدارک افراد مانند سند ازدواج، بانکی، تحصیلی و…
  2. هزینه های دفاتر ثبت اسناد رسمی یا نوتر در ترکیه به چه صورت است؟
    تعیین میزان هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که لیست هزینه ها منطبق با قوانین این کشور می باشد. در نظر داشته باشید هر کدام از خدمات دفاتر نوتر هزینه جداگانه ای را به همراه دارند. که این هزینه ها بر اساس مرحله اداری، نوع سند و تعداد صفحات متفاوت می باشد.
  3. اقدامات لازم جهت نوتر کردن مدارک به چه صورت می باشد؟
    مراحل و اقدامات لازم برای نوتر کردن مدارک بسیار ساده و راحت می باشد. تنها کافی است در ابتدا مدارک خود را از یک دارالترجمه رسمی ترجمه نمایید. بعد از ترجمه مدارک باید به دفاتر ثبت اسناد رسمی و یا به اصطلاح نوتر مراجعه کنید. سپس باید اصل مدارک و مدرک ترجه شده را به این دفاتر ارائه دهید. بعد از پرداخت هزینه های مورد نیاز مدارک شما مورد تایید این سازمان قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه