ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا 2022

5 جولای 2022
0 دیدگاه
ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا 2022

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا 2022

ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه و سفر به کشورهای بدون ویزا 2022

در این مقاله به مزایای پاسپورت ترکیه میپردازیم. به طور خلاصه 4 روش برای اخذ شهروندی ترکیه وجود دارد. خرید خانه به مبلغ 400 هزار دلار، کار کردن به طور رسمی با چالشمایزین، ازدواج با شهروند ترک، سرمایه گذاری در بانک به مبلغ 500 هزار دلار. البته سریعترین و مقرون به صرفه ترین روش برای اخذ پاسپورت ترکیه خرید ملک به مبلغ 400 هزار دلار است.

مزایای  پاسپورت ترکیه

اولین و مهم ترین مزیت پاسپورت هر کشوری، میزان اعتبار آن در بین کشورهای مختلف است. اعتبار پاسپورت ترکیه در لیست جهانی رتبه بندی پاسپورت ها بین 30 پاسپورت اول قرار دارد. با پاسپورت ترکیه شما میتوانید بدون گرفتن ویزا و به راحتی وارد 77 کشور در دنیا بشوید. کشورهایی مانند آرژانتین، برزیل، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و … اشاره کرد که از لحاظ رنک جهانی کشورهای خوبی هستند. همچنین در 44 کشور مختلف میتوانید ویزای فرودگاهی بگیرید. ویزای الکترونیک یا فرودگاهی نیز شامل کشورهایی مانند بحرین، کنیا، کویت، ماداگاسکار، جزایر مارشال، مکزیک و … اشاره کرد. علی رقم ریجکت شدن های شدید با پاسپورت ایران در زمان گرفتن ویزای شینگن، آمریکا و استرالیا، با در اختیار داشتن پاسپورت ترکیه درصد دریافت این ویزا ها بسیار بالا میرود. در کل باید خاطر نشان کرد که گرفتن ویزای شینگن با پاسپورت ترکیه بسیار آسان و سریع است و درکل اصلا قابل مقایسه با پاسپورت ایران نیست. همچنین برای گرفتن ویزای دو ساله سرمایه گذاری E2 آمریکا، به راحتی میتوانید با پاسپورت ترکیه اقدام کنید و در سریع ترین زمان ممکنه ویزای آمریکا را دریافت کنید. همچنین با توافق میان ترکیه و انگلستان، افرادی که پاسپورت ترکیه را دارند میتوانند با پرداخت 10 هزار پوند ویزای 10 ساله انگلستان را بگیرند. از دیگر مزایای پاسپورت ترکیه میتوان به استفاده از بیمه بسیار قوی و دولتی اشاره کرد.

اعتبار بالای پاسپورت ترکیه به دلیل تعامل رو به رشد با کشورهای مهم دنیا است. ترکیه پل ورود آسیا به اروپا است و به همین دلیل این فرصت را پیدا کرده که رشد سریعی را تجربه کند. این موضوع با اضافه شدن سرمایه گذاران کلان دنیا همچون بیل گیتس و ایلان ماسک قوت گرفته و در سالهای آینده شاهد رشد دو چندان ارزش پاسپورت ترکیه میشویم. همچنین آنگلا مرکل در آخرین روزهای کاری خود پیشنهاد اجرای طرح معافیت نیاز به ویزای شینگن برای اتباع ترک را داد. از این رو احتمالا این پیشنهاد توسط اتحادیه اروپا مورد قبول قرار گیرد و در صورت تایید این خبر، پاسپورت ترکیه هم تراز با پاسپورت کشورهای اروپایی قرار میگیرد. بیمه SGK یا همان بیمه دولتی یکی از قوی ترین بیمه ها در سطح ترکیه است که دارندگان این بیمه تا سقف 90 درصد مخارج پزشکی را پوشش میدهد. لازم به ذکر است که هزینه این بیمه بسیار پایین بوده و به راحتی میتوانید خود و خانواده خودتان را بیمه کنید. بیمه خدمات درمانی و دولتی ترکیه یکی از برترین خدمات بیمه ای در بین کشورهای اروپایی را شامل میشود.نکته بعدی در بحث اهمیت پاسپورت ترکیه میتوان به دریافت انواع وام بانکی بدون محدودیت در ترکیه اشاره کرد.

شما با پاسپورت ترکیه میتوانید در هر بانک ترکیه حساب باز کنید. به این ترتیب شما میتوانید از بانک های ترکیه بدون قید و شرط وام برای هر موضوعی دریافت کنید. در حال حاضر افراد خارجی تنها تحت شرایط بسیار خاص درخواست وام مسکن کنند. البته در این وام ممکن است با آن موافقت نشود و اکثر مواقع شرایط تایید بسیار سختی را در پیش روی مشتری قرار میدهند. یکی از نکات مهم در وام های بانکی کشور ترکیه سود بسیار اندک آن نسبت به وام بانک های ایران دانست. احراز هویت در سایت های بین المللی شاید برای ما ایرانیان به راحتی انجام نشود. به دلیل تحریم های زیادی که برای افراد ایرانی صورت گرفته شده است، احراز هویت در خیلی از سایت ها مانند بایننس با پاسپورت ایرانی امکان پذیر نیست. اما پاسپورت ترکیه از این قاعده مستثنا است و میتوانید به راحتی در تمامی سایت های بین المللی احراز هویت خودتان را انجام دهید. یکی از مواردی که خیلی ها نگران آن هستند حذف پاسپورت ایران است. شاید شما هم اخباری مبنی بر اینکه با دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه، پاسپورت ایرانی شما از اعتبار ساقط میشود شنیده باشید. اما پاسپورت ترکیه همچنین قانونی را ندارد و شما با پاسپورت ترکیه دو تابعیتی میشوید.

در پایان نظر شما را نسبت به اعتبار پاسپورت ایران و ترکیه جلب میکنیم. پاسپورت ایران به نسبت سال 2020 یک پله سقوط داشته و به همراه کشور بنگلادش در رتبه 101 قرار گرفته است. به این صورت پاسپورت ایران جز 10 پاسپورت بی ارزش دنیا طبقه بندی میشود. این در حالی است که پاسپورت کشور ترکیه یا دو پله صعود به نسبت سال 2020 در رتبه 30 قرار گرفته است. البته با توجه به دور نمای پیوستن ترکیه به حوزه شینگن شاهد اقزایش اعتبار این پاسپورت بیش از پیش در سال های آینده خواهیم بود.

ارسال دیدگاه