تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه در چیست؟

9 جولای 2022
0 دیدگاه
تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه در چیست؟

تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه در چیست؟

تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه در چیست؟

خیلی ها هستند که تفاوت شهروندی و اقامت را در ترکیه نمیدانند. این موضوع باعث میشود خیلی از مواقع در موارد خرید ملک سواستفاده هایی صورت بگیرد. در این مقاله سعی شده تا تمام تفاوت های شهروندی و اقامت در ترکیه مورد بررسی قرار گیرد.

تفاوت اقامت و شهروندی ترکیه

شهروندی همان طور که از اسم آن پیداست، به منظور وجه قانونی شما در هر کشوری است. اقامت و کارت اقامت ترکیه صرفا برای حضور به مدت مشخص در خاک ترکیه است. اقامت ترکیه روش های گوناگونی دارد، از اقامت توریستی تا اقامت های تحصیلی. اما تمامی این اقامت ها موقت هستند و مانند پاسپورت ترکیه به صورت نامحدود نیست.

امتیازات شهروندی و تفاوت با اقامت ترکیه

شهروندی در ترکیه صرفا با دریافت پاسپورت ترکیه امکان پذیر است و دارای امتیازاتی میشود. این امتیازات شامل خروج و ورود نامحدود در هر زمان به کشور ترکیه است. امتیاز دیگر آن کار کردن در ترکیه است، بدین ترتیب که شما با داشتن پاسپورت ترکیه علاوه بر اینکه به راحتی میتوانید در ترکیه کار کنید. حتی میتوانید در مشاغل ممنوعه برای خارجی ها نیز مشغول به کار بشوید. امکان دیگری که با داشتن شهروندی میتوان داشت، دریافت وام از بانک های ترکیه است. دیگر امکانات شهروندی ترکیه امکان حضور در رای گیری، بیمه های دولتی و … اشاره کرد. اما اقامت به این صورت نیست. البته طبق قوانین فعلی ترکیه بعد از تمدید مداوم 7 سال و حضور مستمر در خاک ترکیه در صورت امکان میتوانید اقامت دائمی ترکیه را بگیرید. شما با داشتن اقامت ترکیه علاوه بر اینکه نمیتوانید از وام های بانکی و مشاغل ممنوعه بهره مند شوید، همچنین برای استخدام در شرکت های ترک به صورت رسمی شرایط سختی را دارید. اما چگونگی گرفتن شهروندی و سوالات پیرامون را در ادامه میتوانید بخوانید.

اخذ شهروندی از طریق اقامت در ترکیه

خیلی از سایت ها در تبلیغات خود قید میکنند که شما با خرید ملک زیر قیمت ۴۰۰ هزار دلار و گذشت پنج سال میتوانید درخواست پاسپورت ترکیه را بدهید. این مورد از پایه اشتباه است و امکان انجام این کار وجود ندارد. قوانین مهاجرتی ترکیه به صورت شفاف اعلام کرده است که برای دریافت شهروندی ترکیه، تا زمانی که به میزان ۴۰۰ هزار دلار در ترکیه ملک خریداری نکنید به شما پاسپورت ترکیه تعلق نمیگیرد. حتی در صورتی که شما ملک را به صورت قسطی خریداری کنید، تا زمانی که به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار نرسد نمیتوانید برای پاسپورت اقدام کنید. ولی اگر زیر این مبلغ ملک خریداری کنید به شما اقامت کوتاه مدت یکساله تعلق میگیرید و میتوانید سالیانه آن را تمدید کنید. البته این را هم اضافه کرد که با خرید ملک یا املاک به میزان ۴۰۰ هزار دلار شما و خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) امکان گرفتن پاسپورت ترکیه را دارید. حتی اگر 3 دنگ 3 دنگ هم ملکی را تهیه کنید، فقط یکی از این دو شخص میتواند درخواست شهروندی کند.

سخن پایانی برای فرق های شهروندی و اقامت

به طور کلی تفاوت شهروندی و اقامت در ترکیه را برای شما شفاف سازی کردیم. حتما در زمان خرید ملک یا امور تحصیلی مراقب سود جویان باشید تا سرمایه شما را از بین نبرند. در صورت نیاز میتوانید در بخش نظرات سوال خود را بپرسید تا در اسرع وقت کارشناسان ما، به شما پاسخ دهند.

ارسال دیدگاه