7 روش سرمایه گذاری در ترکیه و بررسی سود آن

18 جولای 2022
0 دیدگاه
7 روش سرمایه گذاری در ترکیه و بررسی سود آن

7 روش سرمایه گذاری در ترکیه و بررسی سود آن

7 روش سرمایه گذاری در ترکیه و بررسی سود آن

در این پست می خواهیم روش های سرمایه گذاری در ترکیه را بررسی کنیم.  همانطور که میدانید ترکیه به دلیل موقعیت اروپایی خود و سیستم بانکی جهانی و امکان مراوده در سطح جهان فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد. اما در سال ۲۰۲۱ روش های پر بازده و سود ده چه هستند؟

۱- راه اندازی کسب وکار در ترکیه

اولین روش پیشنهادی راه اندازی یک کسب وکار در ترکیه است  با توجه به توریستی بودن شهری مانند استانبول و علاقه مردم ترکیه به کافه و رستوران گردی راه اندازی یک کافه و رستوران می تواند فکر خوبی برای شروع باشد. شما برای راه اندازی هر کسب و کاری در ترکیه مطابق با قانون این کشور حتما باید نسبت به ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنید. کسب و کارهای سود ده دیگه می تواند راه اندازی کارگاه های بسته بندی و تولید پوشاک باشد .
همچنین راه اندازی شرکت های برنامه نویسی و IT با توجه به نیاز این کشور می تواند سرمایه گذاری مناسبی باشد. راه اندازی کسب و کار در ترکیه با مبلغ حدود ۱۰ هزار لیر برای کارهای اجاره دفتر و ثبت شرکت می توان شروع کرد. با راه اندازی کسب و کار شما باید نسبت به دریافت مجوز کار و یا همان چالیشما ایزین اقدام کنید که جالب است بدانید که با ۵ سال کار در ترکیه میتوان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد.

۲ – خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی

این روش یکی از روش های سرمایه گذاری پر طرفدار و مورد استقبال ایرانیان در ترکیه بوده است شما با خرید خانه در ترکیه با هر مبلغی اقامت خود و خانواده را در این کشور بدست میارید و اگر ارزش ملک بالای 400 هزار دلار باشد پاسپورت ترکیه را دریافت خواهید کرد. اقامت ترکیه در صورت خرید ملک کمتر هرسال باید تمدید شود. اما آیا واقعا خرید ملک در ترکیه مناسب سرمایه گذاری می باشد و یا دفاتر املاکی برای فروش و دریافت کمیسیون این خرید را پیشنهاد می دهند؟

جواب این سوال بستگی به نوع خرید ملک، لوکیشن و شهر و… دارد.
اما به دلیل رشد قیمت خوب استانبول و بازار گرم مسکن در این شهر،  خرید ملک در استانبول بهتر از شهرهای دیگر برای سرمایه گذاری است.

۳- سرمایه گذاری در واردات و صاردات کالا ترکیه

ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و هم مرز بودن با ایران و از سوی دیگر موقعیت آن نسبت به قاره اروپا موقعیت طلایی برای سرمایه گذاری در بخش واردات و صادرات ترکیه را فراهم کرده است. همانطور که می دانیم به دلیل پایین بودن نرخ کالا ها در کشور ما نسبت به بازار جهانی صادرات کالا را تجارتی ارزشمند ساخته است. حال ترکیه به دلیل نزدیکی آن و پایین تر بودن نرخ حمل و نقل کالاها کشور مناسبی برای این تجارت است. همچنین به دلیل تحریم بودن کشور ایران و کمبود بسیاری از کالا ها در ایران می توان نسبت به واردات کالا از ترکیه به ایران اقدام کرد. واردات کالاهایی مانند قطعات آسانسور، سموم کشاورزی و تجهیزات دندانپزشکی کالاهایی از این قبیل هستند.

۴- سرمایه گذاری در بانک های ترکیه

این سرمایه گذاری بیشتر مناسب برای دریافت شهروندی ترکیه می باشد. شما با مبلغ ۵۰۰ هزار دلارو سپرده کردن آن برای ۳ سال میتوانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. برای اینکار شما باید نسبت به افتتاح یک حساب بانکی در ترکیه اقدام کنید. البته این روش خیلی بازده خوبی ندارد زیرا سود چندان زیادی به شما تعلق نمیگیرد.

۵- خریداری برند سود ده در ترکیه

یکی از روش های بسیار مناسب خرید بک برند آماده است. به جای اینکه شما از صفر بخواهید شروع کنید میتوانید بیزینسی را خریداری کنید که اکنون به سود دهی رسیده است. به عنوان مثال خرید یک هتل آپارتمان می تواند سود زیادی برای شما به همراه داشته باشد.  توریستی بودن استانبول از این حیث میتواند بازدهی عالی به همراه داشته باشد. شما با کرایه کردن یک هتل آپارتمان به صورت یکجا و کرایه آن به مسافرین می تواند سود دهی زیادی به همراه داشته باشد. همچنین خرید کافه ها و رستوران ها و در کل برندهایی که اکنون به سود دهی رسیده اند گزینه بسیار مناسبی هستند.

۶- سرمایه گذاری در بورس ترکیه

در حال حاضر حدود ۵هزار شرکت خارجی در چرخه اقتصادی ترکیه به‌طور فعال مشارکت دارند و بخش بانکداری ترکیه نیز در سال‌های اخیر و همراه اصلاحات اقتصادی، پیشرفت قابل توجهی داشته تا اقتصاد ترکیه به سمت آزادی پولی و مالی بیشتری حرکت کرده و خود بانک‌ها نیز در زمینه ساختارهای سازمانی و کیفیت خدمات تغییرات مهمی را به نمایش گذارند. تنها در صورتی سرمایه گذاری در بورس ترکیه را توصیه می کنیم که دانش مالی و فنی و آشنایی با بورس را داشته باشید.

۷- سرمایه گذاری در بخش توریست دریایی

بله! درست خواندید ! یکی از سرمایه گذاری های مناسب می تواند کرایه یک کشتی و برگزاری تورهای تفریحی باشد. به دلیل حجم بالای مسافران در استانبول و مخصوصا ایرانیان و استقبالی که از تورهای کشتی می شود می تواند یک گزینه عالی باشد. شما روزها از کشتی می توانید برای برگزاری تور جزیره های پرنس استفاده کنید و همچنین شب ها نیز نسبت به برگزاری تور کشتی تنگه بسفر اقدام کنید. قطعا اگر پلن مناسبی داشته باشید می توانید در کوتاه مدت سرمایه خود را چندین برابر کنید.

مالیات در ترکیه

سوالی که که مطرح می شود این است که با اگر سرمایه گذاری صورت گرفت و کسب و کار شروع به فعالیت کرد مالیات آن چگونه محاسبه می شود؟
در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی مالیات بسیار پایین تر است و نرخ آن ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۰ می باشد.

چگونه پول خود را به ترکیه انتقال دهیم؟

سوال بعدی نحوه انتقال پول برای سرمایه گذاری به ترکیه چگونه انجام می گیرد؟
ما حتما به شما توصیه میکنیم که برای امنیت بیشتر در انتقال پول و جلوگیری از سو استفاده ها حتما نسبت به افتتاح حساب بانکی در ترکیه به نام خودتان اقدام کنید.( در پست مربوطه توضیح داده شده است که چگونه بدون داشتن اقامت در ترکیه حساب باز کنید)
سپس می توانید با داشتن حساب بانکی به یکی از صرافان در ایران ریال تحویل دهید و صراف به حساب زراعت بانک شما پول را حواله دهد.

ارسال دیدگاه