راهنمای جامع خرید سیم کارت های دائمی و توریستی در ترکیه 2022

26 جولای 2022
0 دیدگاه
راهنمای جامع خرید سیم کارت های دائمی و توریستی در ترکیه 2022

راهنمای جامع خرید سیم کارت های دائمی و توریستی در ترکیه 2022

راهنمای جامع خرید سیم کارت های دائمی و توریستی در ترکیه 2022

در این پست میخواهیم انواع سیمکارت ها در ترکیه و قیمت آنها و همچنین نحوه کارکرد آنها در خارج ترکیه را بررسی کنیم. در ترکیه ۳ اپراتور تلفن وجود دارد. اپراتورهای ترکسل، ترک تلکوم و ودافون این اپراتورها هستند. در ترکیه سیمکارت به ۲ دسته قبضی و اعتباری تقسیم می شوند. در سیمکارت های اعتباری شما هر ماه باید بسته خریداری کنید و یا با تعرفه فعال شده از سیمکارت استفاده کنید. خرید بسته و یا همان پاکت در زبان ترکی بسیار به صرفه تر است. در سیمکارت های قبضی شما پایان هرماه مبلغ را پرداخت میکنید.

خرید سیم کارت در ترکیه

در ترکیه شما به راحتی می توانید سیمکارت را پاسپورت خود خریداری کنید. اما مهم ترین نکته این است که این سیمکارت بعد ۳ ماه غیر فعال میشود. شما برای فعالسازی مجدد آن  ۳ماه دیگر وقت دارید که کارت کیملیک ترکیه ارائه دهید. بعد از ۳ ماه دیگر در صورت ارائه ندادن مدرک سیمکارت شما کاملا مسدود و شماره شما آزاد خواهد شد.

بهترین اپراتور موبایل در ترکیه

چنانچه شما قصد استفاده از سیمکارت های ترک را در ایران دارید پیشنهاد ما اپراتور ترک سل می باشد. این اپراتور بهترین پوشش را در ایران ارائه می کند و قیمت های به صرفه تری دارد قیمت سیمکارتهای این اپراتور با نرخ 370 لیر میباشد. حداقل قیمت بسته های اینترنت و مکالمه ترکسل در هر ماه 60 لیر میباشد.

ارزانترین اپراتور موبایل در ترکیه

اپراتور ترک تلکوم ارزانترین در قیمت ها می باشد. قیمت سیمکارت های این اپراتور با نرخ 330 لیر به فروش میرسد. تعرفه ماهیانه این اپراتور به ازای ۶ گیگ اینترنت و ۵۰۰ دقیقه مکالمه و ۵۰۰ عدد پیامک 39 لیر می باشد.

در ایران کدام اپراتور ترک بهتر کار میکند؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم اپراتور ترکسل از هر جهت بهتر می باشد.

 سیم کارت های دائمی در ترکیه

در سال 2022 قوانین فروش سیمکارت در ترکیه تغییر پیدا کرده است. یعنی سیمکارتهای خریداری شده با پاسپورت فقط ۳ ماه اعتبار دارند و بعد از ۳ ماه دیگر یک طرفه و بعد ۶ماه به کلی مسدود میشوند. راه های مختلفی برای دائمی کردن سیمکارتها در ترکیه وجود دارد.

انواع سیم کارتهای دائمی در ترکیه

سیمکارت های دائمی در ترکیه به دو دسته اعتباری و قبضی دسته بندی میشوند. بر خلاف ایران که هنگام فروش دائمی بودن آنان تعیین می شود در ترکیه لزوما اینطور نیست. بعضی از شعبات اپراتورها برای خرید سیم کارت بهتر هستند و بعدا در فرآیند دائمی کردن سیمکارت راحت تر هستید.

بهترین سیم کارت توریستی در ترکیه

اگر تنها سیمکارت خود را به قصد سفر در استانبول و سایر شهرهای ترکیه میخواهید تهیه کنید سیمکارت شرکت ودافون را توصیه میکنیم. زیرا این اپراتور بسته های مناسبی را برای توریست ها ارائه میکند. قیمت این سیمکارت ها ۳۱۰ لیر در سال ۲۰۲۲ می باشد و با خرید این سیمکارت بسته اینترنت ۶ گیگ و مکالمه نامحدود به شما هدیه می دهد.

تعرفه رومینگ سیم کارت در ترکیه

برای استفاده از خدمات موبایل در خارج ترکیه حتما باید نسبت به فعالسازی خدمات رومینگ اقدام کنید. شما با مراجعه حضوری به نمایندگی های فروش درخواست فعالسازی را به اپراتور میدهید و سپس با پرداخت مبلغ حدودا ۱۰۰ الی ۲۰۰ لیر بسته های اینترنت و مکالمه جهانی دریافت میکنید.

رجیستر گوشی در ترکیه

شما پس از خرید سیمکارت ترکیه تنها می توانید به مدت ۴ ماه از آن داخل گوشی خریداری شده از ایران استفاده کنید.

شارژ سیمکارت های ترکیه از ایران

چنانچه شما میخواهید از ایران و یا هرکجای دنیا سیمکارت ترک خود را شارژ کنید میتوانید از طریق صفحه تماس با ما  در تماس باشید تا نسبت به خرید و فعالسازی و یا دائمی کردن سیمکارت ها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنید.

ارسال دیدگاه