گم شدن کارت کیملیک

14 جولای 2022
0 دیدگاه
گم شدن کارت کیملیک

گم شدن کارت کیملیک

گم شدن کارت کیملیک

معنی کلمه کیملیک در زبان ترکی استانبولی هویت می باشد. کیملیک در حقیقت همان کارت اقامت مربوط به کشور ترکیه میباشد  که جهت شناسایی خارجیان و تعیین مدت زمان حضور آنها در کشور ترکیه صادر می شود. این کارت دارای کد ۱۱ رقمی منحصر به فرد می باشد که با عدد ۹۹ آغاز می شود و شماره T.C  فرد دارنده کارت می باشد. بد نیست اشاره کنیم که T.C مخفف عبارت جمهوری ترکیه می باشد.  در کارت کیملیک شما اطلاعات شخصی از جمله نام و نام خانوادگی، ملیت، محل تولد و همچنین اطلاعات مربوط به محل سکونت شما ذکر شده است.

گم شدن کیملیک

 چنانچه در نهایت بدشانسی ،کیملیکتون رو گم کردید ، روالی هست که باید طی بشه از آنجاییکه گرفتن المثنی برای مدارک هویتی در ترکیه کار دشواریست پیشنهاد میکنیم علاوه بر دقت در نگهداری مدارکتان ، از هر کدام کپی یا عکس تهیه کنید تا به وقت لزوم دچار مشکل نشوید.

 اما چنانچه کیملیک شما مفقود شد

مرحله اول

مراجعه به نزدیک ترین دفتر پلیس منطقه ای که مدارک را گم کرده اید . در اداره ی پلیس باید ادعا کنید که کارت اقامت شما دزدیده شده است تا پلیس موضوع را جدی در نظر گرفته و آن را مورد پیگیری قرار دهد. (چون پلیس برای گم کردن راپور نمیده بهتون)

مرحله دوم

چنانچه آدرس منزل در نفوس ثبت نشده باشد باید با کپی کیملیک اعضای خانواده و اجاره نامه و یک قبض به نام به اداره نفوس محل سکونت مراجعه کنید و برگه ثبت آدرس را دریافت نمایید. اداره نفوس ترکیه زیر نظر فرمانداری‌های ترکیه فعالیت می‌کند و نیاز دارید حداقل سالی یکبار برای امورات مختلف به این اداره مراجعه کنید.  در همه مناطق کشور ترکیه، اداره ای به نام اداره نفوس قرار دارد، که افراد مهاجر جهت انجام اموری مانند:

مهاجرت، اقامت، تمدید اقامت، ثبت ازدواج، افتتاح حساب و دریافت گواهینامه ترکیه به  نزدیکترین اداره محل زندگی خود مراجعه می کنند. برای پیدا کردن آدرس نفوس محله خودتان کافی است کلمه Nüfus Müdürlüğü را در گوگل مپس تایپ کنید. هنگام مراجعه به اداره نفوس ، می بایست از قبل وقت گرفته و هزینه آن را پرداخت کنید. برای گرفتن وقت از اداره نفوس، می توانید با خیال راحت این کار را به شرکت ترکیه هلپر بسپارید.

مدارک زیر را آماده کنید:

◀️برگه نفوس
◀️١ قطعه عکس کپی پاسپورت
◀️درصورت موجود بودن کپی کیملیک کارت
◀️ارائه گزارش پلیس برای مفقودی کارت

مرحله سوم

بعد از تهیه و تکمیل مدارک با مراجعه به اداره مهاجرت(گوچ دایرسی) و ارائه گزارش پلیس اداره ی مهاجرت استانبول (Istanbul Department of Immigration) یا (İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü) در استانبول منطقه ی فاتیح (Fatih)، محله (Hırka-i Şerif Mah)، بلوار (Adnan Menderes)، شماره ۶۴، ۳۴۰۹۱ مراجعه کنید.

این اداره همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه و روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۲:۳۰ و ۱۳:۳۰ الی ۱۷ آماده ارایه خدمات می باشد.

در قسمت اروپایی و آسیایی استانبول جمعا ۴ شعبه از اداره مهاجرت ترکیه وجود دارد که به افرادی که در مناطق مختلف این شهر اقامت دارند بسته به محله و منطقه خدمات ارائه می دهند.

مرحله چهارم

پس از ارائه مدارک پرداخت مبلغ اعلام شده و ارائه فیش به مامور مورد نظر. از زمان ارائه مدارک تا دریافت کارت معمولا بین ١ تا ١.۵ماه زمان می برد.

در نگهداری کیملیک خیلی توجه به خرج بدید وگرنه بدجوری خرج روی دستتون میذاره

ارسال دیدگاه