حواله سوئیفت در ترکیه

3 جولای 2022
0 دیدگاه
حواله سوئیفت در ترکیه

حواله سوئیفت در ترکیه

در این مقاله برای شما عزیزان به بررسی موضوع سوئیفت می پردازیم. شاید این سوال برای شما به وجود آید حواله سوئیفت به چه معناست؟ کلمه سوئیفت به اختصار به معنای جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی می باشد. در این مطلب از سایت گلدن کی با حواله سوئیفت در ترکیه به طور کامل آشنا خواهید شد.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید ارسال حواله به ترکیه می تواند محدودیت ها و برخی مشکلات را به همراه داشته باشد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی حواله سوئیفت بپردازیم.

حواله سوئیفت (swift) چیست؟

سوئیفت در واقع یک نوع علامت اختصاری برای شناسایی بانک ها می باشد. از کد سوئیفت برای انتقال وجه های بین المللی و ارسال حواله های ارزی استفاده می شود. از حواله سوئیفت در ترکیه برای قابلیت اطمینان و امنیت در تراکنش های مالی استفاده می شود. فراموش نکنید سوئیفت در واقع مراحل انتقال وجوه الکترونیکی را انجام نمی دهد بلکه از این سیستم برای پیام رسانی استفاده می شود.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید برای دریافت سوئیفت و یا انتقال پول به بانک های مورد نظر در کشور ترکیه باید برخی اطلاعات را به همراه داشته باشید این اطلاعات شامل مشخصات دارنده حساب، سوئیفت کد، نام بانک، کد شعبه و iban number می باشد. مدت زمان انتقال حواله و یا پول ممکن است چند ساعت و یا چند روز طول بکشد.

زمانی که با پاسپورت ایرانی خود اقدام به افتتاح حساب در ترکیه کرده باشید همچنین در صدد انتقال پول به بانک های خارج از ترکیه از طریق سوئیفت باشید. این خدمات برای شما نا ممکن خواهد شد. در صورتی که اقامت و پاسپورت ترکیه را از طریق خرید ملک و یا سرمایه گذاری در این کشور دریافت کرده باشید به راحتی می توانید با استفاده از سیستم پیشرفته تمامی نقل و انتقالات خود را انجام دهید. به طور کلی می توان گفت حواله سوئیفت یکی از امن ترین و سریع ترین روش های نقل و انتقال پول در جهان دانست.

اطلاعات مورد نیاز برای انتقال حواله سوئیفت

تا حدودی با حواله سوئیفت در ترکیه آشنا شدید. این نکته مهم را فراموش نکنید برای انتقال پول و یا حواله ارزی به خارج از کشور با استفاده از سوئیفت نیاز به برخی مشخصات و اطلاعات دارید در ادامه با اطلاعات مورد نیاز برای انتقال حواله سوئیفت آشنا خواهید شد:

  • نام شخص گیرنده پول
  • آدرس کامل گیرنده
  • کد سوئیفت بانک
  • شماره حساب گیرنده
  • نام و آدرس کامل دریافت کننده پول

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که کد سوئیفت تنها بانک را شناسایی می کند. از این رو شماره حساب بانکی بین المللی و یا به اصطلاح iban طولانی تر می باشد و حساب بانکی را مشخص می کند.

چه اشخاصی از سوئیفت می توانند استفاده کنند؟

با دریافت اقامت و پاسپورت کشور ترکیه به راحتی می توانید از حواله سوئیفت در ترکیه استفاده کنید. در یک مفهوم مختصر می توان گفت از سوئیفت در بازارهای مالی، بازار سرمایه و بانک ها استفاده می شود. چه کسانی مجاز به استفاده از سوئیفت هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد در ابتدا تنها از این سیستم برای تسهیل تراکنش ها استفاده می شد.

اما امروزه با توجه به امکانات گسترده ای که به این سیستم اضافه شد می توانید برای حوزه های دیگر از قبیل اوراق بهادار، خزانه و معاملات سیستمی استفاده کنید. سوئیفت به موسسات مختلفی از جمله بانک ها، سپرده گذاران، مبادلات، کارگزاری ها، مبادلات ارز، خزانه های شرکتی و… ارائه می دهد. این سیستم علاوه بر تسهیل خدمات مالی به نقض قوانین بین المللی نیز کمک می کند.

مراحل انتقال حواله swift در ترکیه

مراحل انتقال حواله سوئیفت در ترکیه به چند بخش تقسیم می شود که با توجه به این مراحل به راحتی می توانید خدمات ارزی و حواله ها را از طریق سوئیفت به ترکیه ارسال کنید. در ادامه با مراحل حواله سوئیفت آشنا خواهید شد:

  • بررسی احراز هویت
  • تضمین نرخ ارز
  • پرداخت وجه
  • تبدیل و ارسال نهایی پول

بررسی هزینه انتقال حواله سوئیفت

هزینه انتقال حواله سوئیفت در ترکیه با توجه به بانکی که قصد دارید مراحل انتقال وجه را انجام دهید متفاوت می باشد. در نظر داشته باشید هزینه های انتقال حواله سوئیفت شامل کارمزد و نرخ مبادله ارزی می باشد. که شما حتما باید نسبت به پرداخت این هزینه ها اقدام کنید. برای انتقال سوئیفت بانک ها و یا شرکت ها می توانند اقدام به دریافت کارمزد نمایند. کارمزد انتقال و دریافت کننده جزو رایج ترین کامزد ها محسوب می شوند. هزینه این کارمزد ها معمولا ثابت می باشد. اگر قصد دارید سرعت پرداخت خود را بیشتر کنید در نظر داشته باشید برخی از بانک ها ممکن است کارمزد پرداخت را از شما دریافت کنند.

نکات مهم درباره حواله سوئیفت در کشور ترکیه

با مراحل حواله سوئیفت در ترکیه به طور کامل آشنا شدید. اگر قصد دارید از این سیستم برای انتقال وجه و حواله ارزی استفاده کنید فراموش نکنید باید برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید. در ادامه با نکات مهم درباره حواله سوئیفت در کشور ترکیه آشنا خواهید شد:

  1. پرداخت و مراحل سوئیفت ممکن است 1 الی 4 روز کاری طول بکشد.
  2. زمان صرف شده بر اساس مقصد، مناطق زمانی و رویه های مختلف بانکی متفاوت است.
  3. قبل از انتقال وجه به گیرنده بررسی های لازم برای جلوگیری از پولشویی انجام می شود.
  4. اگر رابطه مستقیمی بین بانک شما و بانک مقصد وجود نداشته باشد در برخی موارد ممکن است روند انتقال کندتر انجام شود.
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با حواله سوئیفت در ترکیه به طور کامل آشنا شدید. برای استفاده از این سیستم باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. با دریافت اقامت و پاسپورت کشور ترکیه از طریق خرید ملک و یا سرمایه گذاری می توانید نقل و انتقالات خود را به راحتی از طریق سوئیفت انجام دهید.

سوالات متداول حواله سوئیفت در ترکیه

  1.  نکات مهم درباره حواله سوئیفت در کشور ترکیه به چه صورت است؟
    پرداخت و مراحل سوئیفت ممکن است 1 الی 4 روز کاری طول بکشد. زمان صرف شده بر اساس مقصد، مناطق زمانی و رویه های مختلف بانکی متفاوت است. قبل از انتقال وجه به گیرنده بررسی های لازم برای جلوگیری از پولشویی انجام می شود. اگر رابطه مستقیمی بین بانک شما و بانک مقصد وجود نداشته باشد در برخی موارد ممکن است روند انتقال کندتر انجام شود.
  2. هزینه انتقال حواله سوئیفت به چه صورت است؟
    هزینه های انتقال حواله سوئیفت شامل کارمزد و نرخ مبادله ارزی می باشد. که شما حتما باید نسبت به پرداخت این هزینه ها اقدام کنید. برای انتقال سوئیفت بانک ها و یا شرکت ها می توانند اقدام به دریافت کارمزد نمایند.
  3. اطلاعات مورد نیاز برای انتقال حواله سوئیفت به چه صورت است؟
    نام شخص گیرنده پول، آدرس کامل گیرنده، کد سوئیفت بانک، شماره حساب گیرنده و نام و آدرس کامل دریافت کننده پول.

ارسال دیدگاه