3 روش دریافت اجازه کار یا چالیشما ایزین در ترکیه

16 جولای 2022
0 دیدگاه
3 روش دریافت اجازه کار یا چالیشما ایزین در ترکیه

3 روش دریافت اجازه کار یا چالیشما ایزین در ترکیه

3 روش دریافت اجازه کار یا چالیشما ایزین در ترکیه

در این پست می خواهیم اجازه کار در ترکیه و نحوه دریافت آن را توضیح دهیم. در ترکیه شما برای کار کردن به مجوز کاری نیاز خواهید داشت. در زبان ترکی به اجازه کار چالیشما ایزنی گفته می شود. اما شرایط دریافت چالیشما ایزنی چیست؟ امتیازات آن در طول زمان چگونه خواهد بود؟

پس با همراه باشید، در این مقاله تمام نکات مربوط به دریافت اجازه کار را خواهیم گفت.

مزایای اجازه کار در ترکیه

۱- تحت پوشش قرار گرفتن بیمه SGK دولتی ترکیه و رایگان شدن هزینه های درمان

۲- اخذ شهروندی ترکیه پس از ۵ سال ( در پست ۵ روش اخذ شهروندی ترکیه راه های دیگر اخذ شهروندی را توضیح دادیم)

۳- اعطای اقامت ترکیه در طول دوران کار خود

راه های دریافت اجازه کار در ترکیه

در ترکیه راه های مختلفی برای دریافت اجازه کار وجود دارد. در زیر به این راه ها خواهیم پرداخت:

۱- پیدا کردن کارفرمای ترک و استخدام در شرکت

آسانترین و کم هزینه ترین راه دریافت اجازه کار در ترکیه پیدا کردن یک کار در شرکت ترکی می باشد. با استخدام در یک شرکت ترک شما علاوه بر دریافت حقوق مطابق با قانون وزارت کار ترکیه بیمه نیز خواهید شد. حق بیمه شما توسط کارفرمای ترک پرداخت خواهد شد و شما نیازی به پرداخت بیمه ندارید. در پست کار در ترکیه روش های پیدا کردن کار در ترکیه توضیح داده شده است.

۲- ثبت شرکت در ترکیه

شما با ثبت شرکت در ترکیه قادر خواهید بود که برای خود اجازه کار دریافت کنید. بدین صورت که با پرداخت مالیات شرکت و حق بیمه خود اجازه کار یا همان چالیشما ایزنی را دریافت خواهید کرد. مبلغ حق بیمه شما متناسب با شغل شما متغیر خواهد بود که حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ لیر ماهیانه می باشد.

۳-اجازه کار با شرکت در دوره های مرتبط

شما میتوانید با شرکت در کلاس های فنی با اخذ مدرک در بعضی مشاغل حتی بدون نیاز به کار کردن اجازه کار دریافت کنید. مثلا با شرکت در دوره های پرستاری در منزل و اخذ مدرک آن با پرداخت مبلغی اجازه کار خود را دریافت کنید. این نوع از اجازه کار هزینه کم تری نسبت به ثبت شرکت دارد و شما با پرداخت فقط حق بیمه ماهیانه خود می توانید از امتیازات چالیشما ایزین بهره ببرید.

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه

۱- از اقامت توریستی آن ها حداقل ۶ ماه مانده باشد.

۲- کد مالیاتی

۳- درخواست رسمی کارفرما

۴- مدرک تحصیلی معتبر یا مدرک بین المللی و موسسات معتبر

۵-بیمه درمانی معتبر

نمونه تایید درخواست کار در ترکیه

پس از اقدام برای درخواست چالیشما ایزین پیامی از طرف وزارت کار ترکیه بابت تایید درخواست اجازه کار شما به ایمیل شما فرستاده می شود. برای پیگیری و درخواست اجازه کار خود می توانید به سایت وزارت کار ترکیه به این آدرس مراجعه کنید.

اقامت کاری در ترکیه

بعد از دریافت اجازه کار در ترکیه اقامت شما به اقامت کاری تغییر پیدا خواهد کرد. از جمله مزایای اقامت کاری ترکیه میتوان به اخذ پاسپورت ترکیه بعد ۵ سال اشاره کرد. اقامت های کاری ترکیه به اقامت توریستی متفاوت بوده و اقامت کاری دارای مزایای زیادی از جمله بیمه سلامت رایگان می باشد.

ارسال دیدگاه