نوماراتاژ چیست؟ + نحوه اخذ نوماراتاژ

19 جولای 2022
0 دیدگاه
نوماراتاژ چیست؟ + نحوه اخذ نوماراتاژ

نوماراتاژ چیست؟ + نحوه اخذ نوماراتاژ

نوماراتاژ چیست؟ + نحوه اخذ نوماراتاژ

یکی از مدارکی که به تازگی به پرونده اقامتی اضافه خواهد شد (احتمالا از ابتدای سال 2022) برگه نوماراتاژ است. هر سال اداره مهاجرت ترکیه قوانین جدید مهاجرتی را در سایت رسمی اداره مهاجرت ترکیه خود اعلام میکند. همان طور که سال گذشته در ابتدای سال قوانین جدید اعلام شد . البته این مورد نوماراتاژ هنوز در سایت رسمی اداره مهاجرت اعلام نشده است. ولی با توجه به اطلاعات منتشر شده این مدارک به مدارک درخواستی اضافه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که تمامی این تغییرات هرساله به دلیل دقیق شدن در بخش مهاجرت است. به بیان ساده تر، دولت ترکیه افرادی که واقعا قصد حضور در ترکیه را دارند، بپذیرد. اما برای گرفتن نوماراتاژ چه مدارکی احتیاج است؟ از کجا باید گرفت؟

تمامی این سوالات را در این مقاله به طور کامل پاسخ داده میشود.

مدارک مورد نیاز

مدارکی که برای گرفتن نوماراتاژ باید داشته باشید خیلی مشکل ساز نیست. اولین مدرکی که باید داشته باشید پیامک یا ایمیل وقت راندوو است. یکی از راحتترین روش های دریافت اقامت در ترکیه، از طریق اجاره ملک است. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که معمولا برای سال دوم به بعد پیشنهاد میشود. زمانی که شما اقدام به گرفتن راندوو میکنید، یک پیام از طریق پیامک یا ایمیل برای شما ارسال میشود تا زمان مصاحبه را به شما اعلام کند.

مدرک بعدی کپی تاپو میباشد. تاپو یا سند منزل را باید به صورت کپی از صاحب خانه دریافت کنید. این مدرک نشان دهنده این است که شما به صورت واقعی در آن منزل سکونت دارید.و  در نهایت اجاره نامه خودتان است. اجاره نامه را به صورت نوتر شده همراه تمامی مدارک بالا داخل یک پوشه قرار داده و سپس به شهرداری مراجعه میکنید.

نحوه گرفتن نوماراتاژ

امور مربوط به شهرداری زمانگیر نیست. شما با یک بار مراجعه به شهرداری و تحویل مدارک در همان روز برگه نوماراتاژ را تحویل میگیرید. هزینه ای نیز برای این موضوع پرداخت نمیشود و تمامی مراحل امور شهرداری رایگان است. البته باید توجه داشته باشید که این مورد برای خرید خانه الزامی است. گرفتن نوماراتاژ برای خرید منزل در ترکیه از چندین سال پیش الزامی شده است. برای این منظور فقط کافی است سند خانه مورد نظر را به شهرداری برده و در خواست نوماراتاژ کنید. البته توجه داشته باشید یک نسخه از کپی تاپو صاحب خانه نیز باید در پرونده مهاجرتی خود داشته باشید.

ارسال دیدگاه